Rogaland Arbeiderparti søker politisk rådgiver

Stillingsbeskrivelse

Rogaland Arbeiderparti søker ny politisk rådgiver til påtroppende fylkesordfører i Rogaland, Marianne Chesak.

Arbeidsoppgaver- Rådgiver og tilrettelegger for fylkesordføreren i ulike sammenhenger- Utarbeide taler, innlegg og presentasjoner- Mediehåndtering- Strategisk planlegging og nettverksbygging, både nasjonalt og internasjonalt- Samarbeide tett med fylkeskommunens fagavdelinger, samt med eksterne aktører- Planlegge og delta i gjennomføringen av ordførerens møter og arrangementer- Ansvar for og oppfølging av kalender, post, e-poster, telefoner og andre henvendelser til fylkesordføreren

Kvalifikasjoner- God samfunnsforståelse og kunnskap om politikk, politiske prosesser og offentlig forvaltning- God og presis skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk- God kunnskap om og erfaring med bruk av sosiale medier- Bred erfaring fra arbeids- og organisasjonsliv er ønskelig- Utdanning på universitets-/høyskolenivå innen kommunikasjon, samfunnsvitenskapelige fag eller lignende

Personlige egenskaper- Personlig egnethet for stillingen vil tillegges stor vekt- Vi søker etter en rådgiver med gode kommunikasjons- og samarbeidsevner og som kan sette seg inn i nye saker og områder raskt- Du er nysgjerrig, nytenkende og har blikk for både de store linjene og de viktige detaljene- Du er selvstendig og har gjennomføringsevne- Du er strukturert, har gode analytiske ferdigheter og stor arbeidskapasitet

Arbeidssted:Arkitekt Eckhoffs gate 1, 4010 StavangerNoe reisevirksomhet må påregnes

Stillingstype og tiltredelse

Arbeidstaker ansettes midlertidig som politisk rådgiver i Rogaland Arbeiderparti med tiltredelse etter avtale. Det er ønskelig at vedkommende kan tiltre stillingen snarest.

Arbeidstaker skal utføre tidsbegrenset arbeid så lenge Marianne Chesak er fylkesordfører i Rogaland. Arbeidsforholdet opphører med  tre måneders varsel når Marianne Chesak eventuelt fratrer som fylkesordfører i Rogaland, og senest den 20. oktober 2023.

Kontaktinfo:Gruppeleder Tom Kalsås, 92600913

Kortfattet søknad med cv sendes på e-post innen 13. oktober til [email protected]