Arbeiderpartiet sitt landsmøte 2019

Rogaland Arbeiderparti på landsmøte dag 2

Landsmøte fortsetter fredag 5. april, og Rogaland har hatt 5 delegater og 1 stortingsrepresentant på talerstolen. Først ut på fredags morgen var nestleder i Rogaland og stortingsrepresentant Hege Haukeland Liadal fra Haugesund. Liadal holdt en fantastisk tale om viktigheten av en ansvarlig, helhetlig og ambisiøs olje-, gass- og energipolitikk. Her ble det litt av 70-tallet, popmusikk, Aha og selvfølgelig oljå!

Se Hege sin tale her

Ordførerkandidat Torhild Pedersen i Strand la frem en sterk tale om viktigheten av varig tilrettelagt arbeid. Tilrettelagte arbeidsplasser er inkluderende, det gir en mestringsfølelse og det øker livskvaliteten for blant annet mennesker med utviklingshemming. Arbeiderpartiet er partiet for de som arbeider og de som ønsker arbeid, dette må vi jobbe for.

Se Torhild sin tale her

Siv-Len Strandskog er ordførerkandidat i Sola og medlem av oppvekstutvalget. Hun holdt en personlig og rørende tale om viktigheten av fellesskap gjennom fritidsaktiviteter, samt sikre inkludering gjennom universelle tjenester, som aktivitetskort og en fellesskole.

Se Siv-Len sin tale her

Kari Nessa Nordtun, ordførerkandidat i Stavanger, snakket om den psykiske helsen til barna våre. Det er en økning blant barn og unge som sliter med stressrelaterte sykdommer. Arbeiderpartiet må kjempe for at barn og unge skal ha en god psykisk helse og oppleve trivsel i hverdagen.

Se Kari sin tale her

Ordførerkandidat i Vindafjord, Tove Elise Olsen Frøland, holdt en engasjerende tale om retten til heiltid. Heltidsarbeid har flere fordeler, det skaper trygghet i hverdagen til arbeideren, bedre kvalitet på tjenestene og bedre arbeidsmiljø. Dette er en personlig kamp for Tove Elise, og en viktig kamp for Arbeiderpartiet.

Se Tove Elise sin tale her

Ordførerkandidat i Hå, Tone Elin Berge, snakket om hvordan våre barn kan få en god skoledag gjennom et sunt skolemåltid. Et felles skolemåltid fremmer fellesskapsfølelsen blant elevene, og lærer elevene viktigheten av et sunt og næringsrikt kosthold.

Se Tone Elin sin tale her

Varaordførerkandidat Annelin Tangen i Sandnes deltok i en spontandebatt der hun forsvarte skolelekser. Dagens hjemmelekser er en mulig årsak til barn og unges høye stressnivå.

Se Annelin sin tale her

Vi mangler dessverre noen videoklipp, de blir lagt ut på https://rogaland.arbeiderpartiet.no/  og på vår facebook side så fort det lar seg gjøre.